• вентиляции Днепропетровск
  • автономное отопление Днепропетровск
  • монтаж кондиционера Днепропетровск
  • отделочные работы Днепропетровск
  • металлоконструкции Днепропетровск
  • Egy kínos íjász-betegség : A "sárgaláz"

    Az előző bejegyzésben már volt szó a csigás íjakkal való lövésekről, annak megfelelő kezeléséről.
    A következőkben egy sokakat érintő problémáról, az ún. oldáskényszerről, közismertebb nevén a "sárgalázról", és annak kiküszöböléséről ejtek szót.
    A cikk eredetije most is az archerygold.com oldalról, Per Graeve-től származik (storedenen fordításában).

    Ha valaki figyelmesen olvasta eddig az íjász-blogot, rájöhet, hogy a következőkben leírt gyakorlatok már nemegyszer szerepeltek ezen oldalakon, csak épp más megközelítésben.
    Ebből (is) látszik, hogy az íjászatban sok újdonság nincs - hacsak nem a "szakmai" fortélyokban való folyamatos kétkedés szünni nem akaró szomorú ténye.

    "Az oldáskényszer egy nagyon kellemetlen pszichológiai állapot, amelyet sok íjász megtapasztal.
    Felismerhető abból, hogy egy akaratlan és hirtelen késztetésből megütjük az oldót, vagy ujjal oldók esetében a húzókéz ujjai nyílnak ki, ahogy az irányzék a a sárgába vagy annak közelébe kerül.
    Néha lehetetlen az irányzékot a sárgába vinni.
    Ha oldáskényszered van, ne add fel kétségbeesetten, hatásosan orvosolható néhány nagyon egyszerű gyakorlattal.
    Itt, két gyakorlatot fogok bemutatni, amelyekkel leküzdheted az oldáskényszered.

    I. Közeli lövészet

    Tedd fel a legnagyobb lőlapot és lőj rá közelről, körülbelül 5 méterről.
    Ez nagyon könnyű, így képes vagy egy jó lövéstechnikát végrehajtani, ha valóban megpróbálod. Koncentrálj arra, hogy megtaláld a helyes érzést és újra visszanyerd az önbizalmad.
    Ha komoly problémád van és ez a gyakorlat túl nehéz neked, akkor csak vedd le a lőlapot és folytasd tovább, mint egy alapgyakorlatot.
    Mikor képes vagy a gyakorlatot jól végrehajtani 5 méteren, akkor lépj tovább 10 méterre és ismételd a gyakorlatot.
    Folyamatosan növeld a távolságot és remélhetőleg képes leszel probléma nélkül bármilyen távolságra lőni.
    Adj több időt ennek a folyamatnak, legalább több hetet.

    II. Lövés lencse nélkül

    Vedd ki a lencsét a szkópból. Állj 15-20m-re és onnand lőjj. Célozz a peep-en és az üres szkópon keresztül.
    Koncentrálj arra, hogy megtaláld a helyes érzést és visszanyerd az önbizalmad.
    Amikor elégedett vagy a lövéstechnikáddal, tedd vissza a lencsét a szkópba.
    Amennyiben van egy pontod a szkóp közepén, azt vedd ki. Tégy egy nagy gyűrűt a lencsére, amelynek körülbelül a lőlap kék részére kellene illeszkednie. Lőj az íjjal így beállítva, és csodálkozni fogsz, milyen szép szórást tudsz lőni a szkóp közepén lévő pont nélkül is.
    Ha ez működik, alkalmanként csökkentheted a gyűrű méretét, ha úgy gondolod, hogy szükséges.
    Amikor úgy érzed, hogy az oldáskényszered elmúlt, próbáld meg visszarakni a pontot a szkóp közepére, de légy óvatos, mert az oldáskényszer kiújulhat és akkor kezdhetsz mindent elölről.

    A backtension oldók és az oldáskényszer

    Egy backtension oldó nem gyógyítja az oldáskényszert.
    Ha az oldáskényszer csak enyhe formában jelentkezik, lehet működni fog, hogy backtension oldóra váltasz, de nagy rá az esély, hogy másfajta módot találsz arra, hogy „üsd” a kifutót. Tipikusan ez úgy néz ki, hogy el fogod csavarni lövéskor. Megcsavarni egy backtension oldót lehet rosszabb, mint ütni egy marok- vagy csukló oldót.
    A legjobb, amit tehetsz, hogy foglalkozol az oldáskényszerrel és megoldod a problémát."

    Román P.

  • репортеръ