• вентиляции Днепропетровск
  • автономное отопление Днепропетровск
  • монтаж кондиционера Днепропетровск
  • отделочные работы Днепропетровск
  • металлоконструкции Днепропетровск
  • Lövés a kényelmi tartományban II.

    A lélektani – vagy mentális – kényelmi tartományt úgy is nevezhetnénk, hogy „komfort zóna”.
    A Te tudatalattid csak egy bizonyos pontszám-tartományban engedi meg neked azt, hogy nyugodtan, kényelmesen lőjél. Ha egy olyan pontszámhoz kezdesz közel kerülni, amit még sohasem lőttél meg, akkor a tudatalattid megtesz minden tőle telhetőt azért, hgoy visszatartson abban a pontszám-tartományban, amit általában szoktál lőni.
    Például, mondjuk, hogy Te teremben 295-öt szoktál lőni a lehetséges 300-ból. Amikor úgy néz ki, hogy 296-ot, 297-et, vagy még többet is meg tudsz lőni, a pszihéd közbeszól, és azt mondja: „Te nem vagy ennyire jó” vagy „Úgyis elrontod a következő lövést” és mellé löveti veled, és ezzel benne tart téged a Te kényelmi tartományodban. Végül is, ha elég hosszú időn keresztül elő-előfordul, hogy véletlenül 296 és 297 pontot lősz, a tudatalattid végül si el fogja fogadni, és „megengedi” neked, hogy azon a szinten legyél.
    Ez az oka annak, hogy fejlődésünk lassú és fárasztó folyamat, ami évekig tart és nem csak hónapokig.

    Több módon tudod kiterjeszteni a szellemi kényelmi területedet. De egy dolog mindegyikben közös: Neked „be kell csapnod” a tudatalattidat, hogy az azt higgye, hogy te jobb vagy, mint valójában. Ez segít téged felhozni a következő kényelmi tartományba.
    Több nagy nevű külföldi edző ezt már többször többféleképpen elmagyarázta, sok esetben alkalmazva az önhipnózist és szublimális (érzékküszöb-alatti) hangkazettákról, illetve az Igenlő Megerősítés–ről (Pozitív Affirmáció) vagy a Buzdító Agy-mozi–ról (Pozitív Mentális Imagináció).

    Igenlő Megerősítés

    Az Igenlő Megerősítés egy olyan fajta „agymosás”, ami segít felemelni a kényelmi tartományunkat.
    Ezt egy kb. 7x12cm-es kartonokkal lehet elérni. Először sorold föl azokat a dolgokat, amiket teljesíteni akarsz abban a sorrendben, ahogy azokat teljesíteni akarod őket, minden kartonlapra egyet. Például: mondjuk, hogy TE egy 295-ös lövő vagy. Valami ilyesmit írsz a lapra: „Teljesen nyugodtan és kényelmesen meglövöm a 300-at februárig” (mostantól 90 nap múlva. Ha eddig második vagy harmadik voltál a bajnokságokon, akkor azt is írhatod: „Teljesen nyugodtan és kényelmesen megnyerem a bajnokságot jövő tavasszal” (4 hónap múlva).
    Itt az a lényeg, hogy a célkitűzés megvalósítható legyen az adott idő alatt. Másképpen, ha Te egy 275-ös lövő vagy, semmi értelme azt leírni, hogy 300-as leszel egy hét múlva.
    Két fontos dolgot azonban szem előtt kell tartanod az Igenlő Megerősítés alkalmazásánál:
    1., Te a kényelmi tartományodat a jelenlegihez képest egy alkalommal 5-10%-al tudod növelni
    2., Ez a módszer nem egy hét alatt működik. Miután megirogattad a kártyáidat (5-10 megerősítés), mindig tartsd őket magadnál. Vedd elő a kártyákat naponta 2-3 alkalommal és olvasd fel magadnak hangosan – lehetőleg, amikor egyedül vagy  . Egy pár hónap múlva a tudatalattid elkezdi hinni amit olvasol, éppúgy, mint ahogy a TV hirdetések is megdolgozzák a tudatalattid sok száz ismétlés után.

    Buzdító Agy-mozi

    Ez egy másik módja annak, hogy növeld a szellemi kényelmi tartományodat.
    Épp, mielőtt kihúznád az íjad, futtass le egy kicsi „reklámot” az agyadban. Lássd magad, amint kihúzol, elhelyezkedsz, mindent ellazítassz, nyugodtan megcélzod a lőlap közepét, tökéletesen végrehajtod a lövést és lássd – vizualizáld – ahogy a nyílvessző pontosan a cél közepébe csapódik be.
    Ez az egész kevesebb, mint egy másodpercig tart.
    Ezután ugyanígy végrehajtod a lövést, amikor még friss az agyadban.
    Ezt a módszert gyakran használják az olimpiai atléták. A műugrók elképzeli, amint végigsétálnak a deszkán, tökéletesen végrehajtják az ugrást és úgy érnek a vízbe, hogy nem is loccsan.
    Sok hivatásos sportoló, aki egy sorrendet hajt végre, mint a golf, a tekézés, a szerválás a teniszben, távolugrás, magasugrás – és persze az íjászat – során felfedezte már ennek a módszernek a hasznosságát.

    Ha komolyan veszed az íjászatot, akkor próbáld ki valamelyiket.
    Meg fogsz döbbeni, hogy mi minden el tudsz velük érni!

    - Román P. -

  • репортеръ